Ta strona przechowuje i ma dostęp do cookies w celu prawidłowego funkcjonowania, analiz i statystyk strony. Dalsze korzystanie ze strony, bez zmiany ustawień w Twojej przedlądarce internetowej, oznacza, że zgadzasz się na ich uzycie. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.

Artykuł

Amazon A+ Content, czyli jak zwiększyć sprzedaż na Amazonie?

E-commerce

Dlaczego niektóre produkty na Amazonie mają piękne opisy ze zdjęciami i spersonalizowaną grafiką? Jeśli sprzedajesz na Amazonie i chcesz zoptymalizować konwersję oraz zwiększyć sprzedaż, czytaj dalej!

Co to jest Amazon A+ Content?


Amazon A+ Content to specjalna funkcja dostępna dla profesjonalnych sprzedawców Amazona. Opcja ta pozwala na dodanie aż 7 modułów wzbogacających twój listing. Tworząc kartę produktu w Amazon A+ Content, zamiast nudnego opisu drobną czcionką, stworzysz wizualnie atrakcyjną stronę produktu. W A+ możesz dodać więcej niż standardowe 7 zdjęć, a także grafiki, przybliżenia i video. Amazon A+ Content jest przyjazny dla urządzeń mobilnych, a integracja z Alexą umożliwia wyszukiwanie głosowe.

Jak zwiększyć sprzedaż na Amazonie?


Aby zoptymalizować sprzedaż na Amazonie, musisz przyciągnąć uwagę klientów. Według samego Amazona, produkty z Amazon A+ Content sprzedają się o 10% lepiej niż te standardowe.

Dzięki treściom A+ pokażesz odwiedzającym więcej o swojej ofercie:
  • wizualizacja i szczegółowe opisy pomogą dokonać świadomych zakupów,
  • wykresy porównujące twój produkt z produktami konkurencji zwiększą konwersję,
  • video o wysokiej jakości (od 720p i o wadze do 5GB) bardziej zaangażuje kupców,
  • A + Content pomoże w pozycjonowaniu i SEO,
  • moduł FAQ wyjaśni wątpliwości co do produktów i szczegółów transakcji,
  • linkowanie powiązanych produktów uatrakcyjni ofertę i zwiększy sprzedaż.
amazon_ads.jpeg

Kto może korzystać z A+ Content?


A+ Content jest bezpłatny, ale dostępny dla profesjonalnych sprzedawców, czyli zatwierdzonych przez Amazon właścicieli marki. Rejestr Marek Amazon oferuje sprzedawcom dużą wartość – chroni przed podróbkami, pozwala zgłaszać nieprawidłowości i budować świadomość marki na platformie. Gdy już się zarejestrujesz, możesz dodawać treści A+ w twoim zatwierdzonym katalogu produktowym.

Jak przygotować treść do Amazon A + Content?


W przygotowanie dobrych treści Amazon A+ trzeba włożyć dużo pracy i kreatywności. Amazon A+ Content to nie magia. Optymalizacja sprzedaży będzie możliwa, jeśli opis produktu będzie ciekawy, rzetelny i ładny. Ważne jest też wybranie właściwej kategorii produktowej i dodanie do opisu zdjęć HD, video wysokiej jakości oraz świetnie wykonanych grafik. To sprawi, że strona produktowa będzie wyglądała profesjonalnie.

Przed stworzeniem strony produktowej, warto zdefiniować idealnego klienta i problemy, jakie twój produkt rozwiązuje. Jak to zrobić? Podejrzyj konkurencję – zobacz, jak prezentują swoje produkty inni sprzedawcy. Możesz też skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy wiedzą, jak pokazać produkt od jak najlepszej strony.

Jak zrobić dobry opis produktu?


Zainwestuj w dobry copywriting. Nikt nie będzie czytał zawiłych tekstów. A już na pewno nie w Internecie! Zadbaj o krótkie wprowadzenie, dobitne bullet points, a także podziel tekst na sekcje z precyzyjnymi nagłówkami. Aby przekonać kupujących, pisz zwięźle, jasno i bezpośrednio. Zacznij od wyróżniających cech produktu, zawsze mając na względzie to, czego szukają kupujący. Odwołuj się do problemów, które produkt rozwiązuje i emocji, jakie może wywołać.

A jakie wskazówki daje sam Amazon?


Do opisu produktu na Amazonie nie należy dołączać znaków specjalnych i niektórych symboli jak np. symbol znaku towarowego. Nie stosuj odnośników zabierających kupującego na inne strony. Sprawdź, czy zdjęcia, grafiki i video mają odpowiednie rozdzielczości. Dobrym pomysłem są banery. Rozdzielają tekst, ułatwiając czytanie i tworzą przyjemny UX.

Podsumowanie


Amazon A+ Content to świetna opcja dla zatwierdzonych sprzedawców platformy. Bogatszy rodzaj treści wyróżnia produkt dzięki dłuższym i ładniejszym opisom oraz dodatkowym elementom graficznym i video. Amazon A+ Content zwiększa widoczność marki, poprawia sprzedaż i buduje zaufanie klientów. Stworzenie treści Amazon A+ wymaga pracy, a nierzadko także dobrego zaplecza marketingowo-graficznego.

Potrzebujesz pomocy profesjonalistów? Daj nam znać! W Linkvisuals przygotujemy kompleksowe treści produktowe do Amazon A+ Content, tak by oszczędzić twój czas i zwiększyć sprzedaż.

Inne artykuły